Carlightblog România
OSRAM

Testul Carlight: Vauxhall Astra și farurile Matrix

29.
aug.
2016

369003-A-LEDMatrixmodule4-DE

Și Vauxhall și de ultimă generație? O afirmație pe care producătorii au mizat o bună perioadă de timp. Dacă cel mai recent model Astra poate să se ridice la nivelul Audi-urilor rămâne să decidă alții, mai ales clienții. În ceea ce privește specialitatea noastră – farurile auto –  răspunsul este da, farurile sunt cu siguranță de calitate superioară. Farurile cu tehnologie matrix ale compactului Astra pot fi găsite în mod normal doar în limuzinele de lux, nefiind deloc întâlnite în modelele compacte comparabile ale producătorilor de top.

Vauxhall-ul testat de noi, un break, era echipat cu faruri IntelliLux LED Matrix. În spatele acestui termen de marketing stă un sistem care poate controla în mod individual 16 LED-uri de mare intensitate, ce creează mai multe tipuri de distribuție a luminii – generând o lumină de fază lungă densă şi neorbitoare.

O cameră montată în partea din spate a oglinzii șoferului captează condițiile de trafic și controlează farurile în mod corespunzător. În cazul în care vin mașini din sens opus, farul ce bate în acea direcție va fi camuflat. Același lucru se întâmplă dacă camera surprinde o mașină în față. Totul funcționează ca uns. Șoferul are posibilitatea de a trece în orice moment, manual, de la faza lungă la cea scurtă, dar în călătoriile noastre nu a fost nevoie să efectuăm această operațiune. Mai ales în zonele cu circulație pe partea stângă (precum Marea Britanie), orbirea mașinilor din sens opus este mai puțin pronunțată comparativ cu utilizarea fazei scurte tradiționale.

Camuflarea altor participanți la trafic este un proces atât de fin încât va trebui să fii foarte atent pentru a observa schimbarea. Acest lucru este binevenit, deoarece schimbarea constantă a secțiunilor camuflate poate fi iritantă și obositoare. În mod normal, agenții sunt tentați să arăte clienților că au achiziționat o mașină premium prin demonstrarea repetată a acestei caracteristici. Trebuie însă să ne scoatem pălărille în fața echipei condusă de Ingolf Schneider pentru faptul că au rezistat tentației.

Astra își arată, de asemenea, și latura sa mai subtilă, atunci când vine vorba de farurile adaptive. Discret, sistemul automat funcționează per total atât de bine încât șoferii nici măcar nu trebuie să se gândească la el. De asemenea, este recomandat să ignore citirea pasajelor relevante din manualul de instrucțiuni, în care întreg procesul sună mult mai complicat decât este de fapt. Tot ce trebuie să facă este să treacă pe faza lungă automată la lăsarea întunericului. Din nefericire sistemul nu este conceput pentru a executa singur această comandă, însă odată de a fost efectuat acest lucru faza lungp neorbitoare este activată în afara zonelor urbane. În zonele urbane iluminate Astra-ul își ajustează automat distribuția fascilulelor de lumină.

Călcâiul lui Ahile al acestor faruri cu tehnologie matrix este reprezentat de așa-numitul efect de șah. Acest lucru înseamnă că secțiunile iluminate de becurile LED individuale sunt ușor de recunoscut după conturul ușor mai închis – sau mai degrabă erau, deoarece experții în faruri auto trebuie să fie deosebit de atenți la detalii pentru a observa micile urme ale tablei de șah. Cu siguranță, fasciculele de lumină nu sunt la fel de uniforme ca în cazul farurilor cu xenon, ceea ce face cealaltă bandă a șoselei să apară ușor “peticită”, fapt ce ar trebui ignorat. Vauxhall proiectează cea mai mare parte a fasciculelor de lumină pe cele mai importante părți din șosea. LA o distanță cuprinsă între 45 și 64 de metrii, distribuția luminii farurilor este atât de uniformă pe cât permite tehnologia LED existentă.

Farurile Intellilux LED Matrix aflate în dotarea Vauxhall-urilor sunt fabricate de specialistul austriac ZKW, o companie care lucrează îndeaproape cu Osram. Opțiunea premium costă 995£, preț comparabil cu cel al sistemelor Xenon. Din nefericire, Vauxhall pretinde alți 195£ dacă farurile LED spate nu sunt incluse în pachetul de echipare al modelului. Cei care vor faruri LED în parte din față trebuie să le aibă și în spate, dar acest lucru este de obicei dorit oricum de majoritatea clienților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2019, by OSRAM GmbH. All rights reserved.