Carlightblog România
OSRAM

Impedimente la înmatricularea mașinilor la nivel european

23.
mai
2017

Un Ford Mustang sau un Corvette reprezintă bolidul de vis pentru mulți entuziaști auto, inclusiv pentru cei de pe partea europeană a Atlanticului. În mod ideal, autoturismele ar fi echipate cu faruri originale din SUA, dar acest lucru ar provoca probleme la înmatriculare. În Europa se aplică reguli diferite în ceea ce privește farurile auto, din motive bine întemeiate.

Această problemă este întâmpinată de fiecare dată când cineva importă un autoturism american sau îl achiziționează de la un distribuitor american în Europa, chiar și dacă autoturismul este furnizat de un producător european. Farurile reprezintă una din cele mai mari diferențe în materie de dotări, înmatricularea cu faruri americane nefiind permisă.

La prima vedere vei observa absența semnalizatoarelor laterale sau faptul că mașinile americane au întotdeauna lumini laterale spate de culoare roșie. Când vine vorba de faruri în sine, diferențele nu sunt chiar atât de mari, dar cele care există sunt importante. Farurile față americane nu au niciun fel de nivelare, de exemplu. Distribuția diferită a luminii se poate observa cel mai bine fie timp de noapte, fie la o inspecție atentă. La faza scurtă este acceptat un nivel semnificativ mai ridicat de lumină decât în Europa, dar faza lungă nu poate fi la fel de puternică ca pe bătrânul continent.

Acestea sunt principalele motive pentru care farurile față trebuie să fie înlocuite, de obicei, înainte de a putea înmatricula un autoturism. Printre cele mai rare cazuri se numără autotursimele pentru care pur și simplu nu se găsesc piese care să corespundă cu reglementările ECE, obligatorii în Europa. În Germania, de exemplu, astfel de autoturisme au nevoie de un aviz special pentru a putea circula.

O altă diferență se referă la culori. Reglementările Departamentului de Transport (DOT) din SUA permit ca lămpile indicatoare spate să fie de culoare roșie. În Europa acest lucru este interzis, la fel cum sunt și luminile de poziție chihlimbar – în ambele cazuri, pentru a se evita confuzia.

Aceia dintre voi care achiziționați sau re-importați un autoturism european cu intenția de a-l exporta în SUA ați putea să nu beneficiați de funcțiile adiționale moderne ale farurilor. De exemplu, faza lungă cu efect anti-orbire nu a fost aprobată (încă) în SUA. În Canada lucrurile stau totuși diferit. Cea de-a doua cea mai mare țară din lume este pragmatică și acceptă atât reglementările DOT, cât și cele ECE când vine vorba de farurile auto. Un autoturism înregistrat prealabil acolo poate – dar nu e necesar – să fie echipat în concordanță cu prevederile europene.

Din fericire, în majoritatea cazurilor nu toate farurile sau alte tipuri de lămpi trebuie să fie înlocuite. De exemplu, luminile de ceață, luminile plăcuțelor de înmatriculare și luminile spate se bucură adesea de dublă autorizare. Acest lucru este mereu valabil dacă piesa are atât numere DOT cât și simbolul E înscripționate pe ea. Dar diavolul stă în detalii, întrucât și becul trebuie să fie înscripționat cu simbolul E, pentru Europa. În caz contrar, înlocuirea unei lămpi americane cu una OSRAM este cea mai mică din problemele tale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

*

 
© 2022, by OSRAM GmbH. All rights reserved.