Unul din faruri nu se aprinde. Ar fi bine să schimb rapid becul. Nici acum nu se aprinde, așa că nu e farul de vină. Adevărul e că există o mulțime de alte cauze de defecțiune. În prezentul articol vă oferim câteva exemple.
Uneori, mai ales în cazul farurilor spate, e suficient să scuturați lampa sau să o demontați și montați rapid la loc. Dacă lumina se aprinde, problema nu stă în slăbirea contactului, ci mai degrabă în coroziunea acestuia. Cocleala apărută pe conexiunile de cupru sau fenomenele similare de oxidare au efect izolator. Stratul subțire apărut poate fi deseori îndepărtat cu un simplu șervețel de hârtie. Straturile mai groase, întărite, au nevoie de filare – fie cu o pilă de unghii sau cu un șmirghel.
Cablurile rupte, în schimb, sunt mai dificil de reparat, ele fiind adesea întâlnite în locurile aflate în continuă mișcare, cum ar fi articulațiile de la ușile din spate sau de la capota portbagaj. Dacă, de exemplu, ambele lumini de la plăcuțele de înmatriculare cedează brusc, cel mai probabil aceasta este cauza. Atenție însă, reparația cablurilor rupte este o operațiune complexă, ce ar trebui lăsată pe mâna profesioniștilor.
În continuare, prezentăm alte cauze de defecțiune care duc la nepornirea luminilor farurilor față sau spate.
Una din ele este reprezentată de siguranțele arse, defecțiune mai ușor de reparat. Uneori, de vină sunt lămpile halogen care se ard, generând o supraîncărcare cu energie în ultimele secunde de viață. Vă puteți da seama de asta după clipocitul rapid al lămpilor chiar de dinainte de a se stinge brusc.
Siguranțele sunt ușor de schimbat. Partea dificilă este să o găsiți pe cea arsă, deoarece în multe autovehicule sunt instalate în mai multe locuri. În acest caz, manualul tehnic vă va sări în ajutor. Bineînțeles, după ce găsiți siguranța problemă veți avea nevoie de siguranțe de schimb. Uneori, producătorii de autovehicule le oferă în sloturile nefolosite ale cutiei cu siguranțe. Alteori, cutiile cu faruri de schimb Osram conțin cele mai des folosite siguranțe.
Defecțiunile la întrerupătoare și relee sunt cu adevărat complicate și necesită intervenția unui mecanic. Asta în afara cazului în care cineva pur și simplu uită să comute întrerupătorul de pe OFF înapoi în modul AUTOMAT după schimbarea farului. N-ar fi primul astfel de caz.