Carlightblog România
OSRAM

Nu confunda becurile între ele

14.
iul.
2017

Diferente_Becuri_Auto

Becurile auto pot fi uneori extreme de înșelătoare. Multe tipuri se asemănă între ele ca două boabe de mazăre. În alte cazuri, numele lor sunt mult mai asemănătoare între ele decât becurile în sine.

“Bună, am nevoie de un bec auto” – de câte ori au auzit distribuitorii și angrosiștii auto această vagă solicitare de la clienți? Dacă sunt întrebați, poate au o idee despre numărul de watti – asta dacă clientul are noroc. 21 sau 25 watti, de exemplu. Din păcate, însă, există întotdeauna mai multe becuri cu aceleași valori, dar care nu sunt compatibile unele cu altele – cât de frustrant. Becul greșit nu se va potrivi, iar, în cele mai rele cazuri, va deteriora farul, dacă se încearcă montarea acestuia cu forța.

Diferente becuri auto

Becurile cu nume foarte similare nu sunt mereu la fel de ușor de diferențiat între ele ca becurile H4 (stânga) și HB4.

Becurile care seamănă între ele pot provoca confuzie. Un exemplu relevant este reprezentat de becurile cu dublu filament pentru farurile spate. Există variante de 21 si 5 watti, respectiv de 21 si 4 watti. Ai ghicit corect: nu sunt interschimbabile, din cauză că micile cleme de prindere de la baza lor sunt amplasate în locuri diferite. Ambele becuri sunt similare cu becurile P21W, care se găsesc adesea în indicatori și la luminile de frână. Pentru indicatori, este disponibilă și o variantă pe galben, numită PY21W. Litera “Y” vine de la “galben”, dar nici acest bec nu se va potrivi în locul unui bec P21W clasic, alb. Așa că fiecare literă și cifră sunt importante.

Becurile tip H8, H9 și H11 pot provoca la fel de multe confuzii. Având o bază modernă, angulară, de plastic, pot fi ușor confundate cu becurile americane tip HB3 și HB4, permise și ele în Europa. Așa că probabil nu e prea ușor să-ți dai seama de ce tip de bec ai nevoie doar făcând o comparație vizuală sumară. Din nou, micile diferențe de la baza lor le pot face incompatibile.

Becurile HB4, menționate anterior, dar rar utilizate, și extrem de popularele becuri H4, arată totuși destul de diferit. Acest lucru nu îi împiedică însă pe distribuitorii mai puțin experimentați să recomande becuri H4 și când ar fi nevoie de celelalte. Din păcate, la fel se întâmplă și la becurile cu xenon, unde literele “R” și “S” contează enorm. Nici măcar nu ar trebui să îți treacă prin minte să schimbi D2R cu D2S, și cu siguranță nu cu un D3R. Ce e mai frustrant e că D4R arată foarte, foarte, asemănător cu D2R. D4R este un bec mai nou, fără mercur, dar care, din motive tehnice, nu poate face uz de avantajele sale în farurile mai vechi.

Prin urmare, care e cea mai bună soluție? Regula de bază e: numele tipului, cum e H7, P5W sau C5W, trebuie să se potrivească perfect. Uneori vei găsi informațiile necesare chiar pe far, dar, în caz contrar, le găsești în manualul tehnic. Pentru ca lucrurile să fie și mai neclare, unele manuale menționează unoeri, complet fără rost, numele de bază – Ba15s, de exemplu – pe care îl poți ignora complet. Fiecare tip de bec are un singur tip de bază.

Serviciul de căutare becuri OSRAM este o modalitate excelentă de a afla ce tip de bec ți se potrivește autovehiculului tău. Intră pe https://am-application.osram.info/en și află informația care te interesează.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2020, by OSRAM GmbH. All rights reserved.