Carlightblog România
OSRAM

O turnură pozitivă: cum să reglezi înclinarea farurilor

15.
sept.
2017

La multe autovehicule, nivelarea farurilor rămâne pe plan secund. Mulți șoferi nici nu știu că există așa ceva, prin urmare nu le reglează. Pe de altă parte, mulți nici nu știu cum să o facă. Mai jos, îți prezentăm un ghid explicativ.

Una din problemele reglării înclinării farurilor costă chiar în simbolul standard alocat. Nu doar că e similar cu cel de reglare a intensității luminii de bord, dar de multe ori sunt amplasate unul lângă altul. E rețeta confuziei! Dacă luminozitatea vitezometrului și a celorlalte instrumente nu se schimbă când activezi ceea ce crezi că e controlerul adecvat, înseamnă că ai activat sistemul de nivelare al farurilor. Posesorii de mașini cu xenon sunt avantajați. Eu nu au o astfel de opțiune și nu trebuie să își facă griji legate de raza de bătaie a farurilor. Farurile lor o ajustează automat. La fel e și în cazul majorității farurilor LED.

În toate celelalte autovehicule acest controler este folosit pentru a coborî înclinația farurilor în cazul șofatului cu încărcături grele, pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic. Din păcate, mulți șoferi nu își dau seama că le pot regla – și orbesc șoferii de pe sensul opus. Ce e o încărcătură grea? Depinde de mașină. Un autovehicul de mici dimensiuni cu patru pasageri poate fi deja considerat ca fiind încărcat. Așa că e cazul să ajustezi farurile. O situație ce la prima vedere nu pare a fi critică, dar care are un efect uriaș, este cea în care portbagajul este plin, iar în mașină se află doar șoferul. Atunci, din nou, e cazul să nivelezi farurile.

Cei care le reglează fac adesea greșeala de a le pune pe cea mai joasă setare. În alte cuvinte, le îndreaptă cât pot de mult în direcția opusă, ceea ce e deseori prea mult, astfel că raza de bătaie a farurilor scade dramatic. Din nefericire, mulți nici nu observă. Alții, în schimb, se mulțumesc să le pună într-o poziție aflată sub setarea standard, chiar dacă spatele mașinii este mai jos din cauza încărcăturii prea mari.

Întrebarea ce trebuie pusă e ce setare de nivelare a farurilor este corespunzătoare pentru fiecare tip de încărcare în parte. Răspunsul se află în manualul tehnic. Reglementările europene impun ca acesta să conțină instrucțiuni specifice. Așa că cel mai probabil vei găsi ceva de genul: “patru pasageri fără bagaje – setează pe 2” sau “doar șoferul, plus bagaje – poziția 4”. Ar trebui să fie și informații legate de șofatul cu o remorcă în spate. De altfel, controlul acestora nu face ca nivelarea farurilor să fie inutilă. Dacă există o încărcătură grea în spatele osiei din spate, unghiul fasciculului este reglat și la ele.

După cum am menționat mai sus, controlerul e adesea pus pe poziția greșită. Motivul este adesea unul banal – l-ai pornit fără să vrei când ai făcut curățenie în bord. Același lucru este valabil pentru reglarea intensității luminii de bord, dar un grup de instrumente întunecate vor sări în evidență, așa că vor fi observate mai ușor de șoferi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2020, by OSRAM GmbH. All rights reserved.