Carlightblog România
OSRAM

Ai grijă să nu faci mai mult rău decât bine

29.
sept.
2017

O atitudine de tipul “las’ că rezolv eu” îți salvează banii – asta dacă mecanicii de weekend știu ce fac. Când e vorba de faruri, deciziile sau acțiunile greșite pot avea cu ușurință un efect contrar celui scontat. În rândurile de mai jos îți oferim 5 sfaturi care să te ajute să eviți munca inutilă și costurile suplimentare.

  1. Dacă vezi pe internet piese “compatibile” pentru faruri și alte tipuri de becuri ar trebui să adaugi un “ar putea fi” în față. De multe ori, sunt disponibile mai multe faruri pentru un singur model. În majoritatea cazurilor, nu poți stabili 100% care e cea mai potrivită variantă. Diferențele dintre modele, anul de fabricație și data primei înmatriculări au o influență uriașă. Odată ce chilipirul luat de pe net e în garaj, gata să fie montat, e foarte probabil ca suporturile de montare sau cablurile să nu se potrivească. Dacă meșterești la ele nu vei rezolva nimic sau, din contră, vei crea mai multe probleme, la conectori, de exemplu. În era comerțului globalizat, se întâmplă destul de des să fie livrate faruri pentru traficul pe stânga sau unele fără sistem de nivelare. Încercarea de a le ajusta ar fi sortită eșecului – și vei descoperi asta abia când vei merge cu mașina la inspecție. Piesele de schimb cumpărate direct de la producători sunt de obicei mai scumpe, dar sunt complet compatibile.
  2. Unele lucruri nu pot fi reparate. Multe piese componente ale farurilor nu pot fi accesate, cu excepția celor de acces la becuri. Un motoraș încorporat pentru nivelarea farurilor stricat, un reflector opac sau un ajustor stricat nu sunt proiectate pentru a fi înlocuite. Desigur, există mii de sfaturi pe net. De exemplu, un capac de far poate fi într-adevăr înlăturat cu ajutorul unui cuptor. Adezivul se înmoaie, dar din păcate același lucru se întâmplă și cu celelalte componente ale farului. După ce se răcește e numai bun de aruncat.
  3. În mod ideal, lumina în sine trebuie să strălucească, nu suprafața farului. Ceruirea și lustruirea farurilor nu-și au locul. Aceste acțiuni vor avea efect opus, mai exact părțile de plastic se vor opaciza la un moment dat. Același lucru e valabil în cazul reflectoarelor – lustruirea lor le face mai opace mai rapid. Și oricum, aceste piese nici nu pot fi accesate.
  4. Ajustarea corectă a șuruburilor necesită un nivel de expertiză mai ridicat decât își închipuie mecanicii de weekend. În afară de un ajustor, ai nevoie și de finețe. E ușor să le înșurubezi prea strâns, să le rupi sau să le strici într-un fel sau altul. Dacă găsești șuruburi de schimb, reciclatorii auto sunt singurii care au piese de schimb. Reglarea lor într-un service e mai ieftină și fără bătăi de cap.
  5. Oricum, înșurubarea nici nu merge. De multe ori trebuie să dai jos încuietorile de plastic dacă vrei să dezmembrezi ceva. Și trebuie să știi cum să faci asta. Dacă le strângi, în loc să le slăbești, adesea le poți crăpa, iar atunci nu vor mai sta niciodată într-o poziție corectă sau stabilă. În cazul schimbărilor (mai mult sau mai puțin) simple a farurilor, instrucțiunile îți vor zice ce să faci. Așa că se merită să citești întâi și abia apoi să te pui pe treabă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2020, by OSRAM GmbH. All rights reserved.