Carlightblog România
OSRAM

Gaură sau fisură? Plasturii te pun din nou pe drumul cel bun

21.
Dec
2017

Practic, toate capacele farurilor disponibile pe piață sunt confecționate din policarbonat, un material extrem de rezistent la contactul cu pietrele. Ce se întâmplă dacă totusi apare o gaură? Cel mai bine e să o sigilezi imediat, altfel problema va fi si mai mare. La nevoie, niște gumă de mestecat sau plasturii din kit-ul de prim ajutor te vor salva.

Band Aids

Uneori, un zgomot puternic iti va atrage atentia asupra unei mari probleme. Oprești si observi imediat care este cauza: o pietricică a lovit destul de puternic unul dintre faruri. Sau poate, si mai rau, descoperi avaria abia după ce ajungi la destinație.

Reparatia este costisitoare, dar sfaturile referitoare la cum poți evita cheltuielile suplimentare nu sunt. În ziua de azi, în mod normal, ar trebui să inlocuiesti întreaga carcasă a farului, chiar dacă e vorba doar despre partea frontală a acestuia, cunoscută sub numele de dispersor de lumină. Din fericire, unele faruri au kit-uri de reparație, care includ o carcasă goală în care se instalează vechiul modul de lumini. Astfel, poți salva sume importante. Dacă nu ești sigur dacă ai sau nu un astfel de kit, întreabă la service.

Pentru ca o astfel de reparație să fie de succes, componentele farului nu trebuie să fie afectate. Nu trebuie să pătrundă prin gaura sau fisura apărută niciun pic de apă sau de praf. Așa că motto-ul e: sigileaz-o. Banda sau folia adezivă sunt excelente pentru a face aceasta. Dacă nu ai niciuna dintre ele, folosește gumă de mestecat. O alta solutie se gaseste în kit-urile de prim ajutor: plasturii. Nu sunt chiar rezistenti la apa, dar îi poți folosi ca să atașezi o bucată de folie de plastic care este rezistentă la apă. Pe aceasta o poți tăia dintr-o pungă de cumpărături.

În acest fel ploaia, zăpada și mizeria nu vor distruge prețioasele componente pentru moment. Totuși, evită folosirea sistemului de spălare a farurilor. Presiunea ridicată a jetului, agenții de curățare și, mai ales, antigelul, pot dizolva rapid lipiciul benzii adezive sau al plasturilor. Dacă vrei să fii sigur, dar ai nevoie de sistemul de spălare a parbrizului, ar trebui să scoți siguranța de la jet. Puteti decupla și conectorul de la pompa de presiune.

În general, găurile și fisurile din capacul de policarbonat nu se produc la fel de des ca spargerea vechilor dispersoare de lumină din sticlă. În cazul majorității loviturilor de pietricele, sticla pur și simplu se curbează puțin spre interior la impact, după care revine la forma inițială. Din nefericire va lăsa în urmă o mică pată, care apare, de exemplu, pentru că fisurează stratul protector de la suprafață. La fel se întâmplă și în cazul urmelor de pietricele de pe vopseaua mașinii. Niciun autoturism și niciun far nu este imun la asta.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2018, by OSRAM GmbH. All rights reserved.