Carlightblog România
OSRAM

PLEDEZ NEVINOVAT, ONORATĂ INSTANȚĂ

16.
Ian
2018

Frigul afectează bateriile auto, unele nemaifiind în stare să pornească la temperaturi negative. Ar putea fi de vină consumul ridicat de energie al becurilor?

Nu te îngrijora, farurile și celelalte becuri auto nu sunt personajele negative în această situație.

Trebuie să recunoaștem, cel mai adesea șoferii mai în vârstă sunt cei care se tem de o baterie moartă și prin urmare conduc bucuroși cu farurile stinse cât mai mult posibil. Această categorie de conducători auto este complet speriată de sistemele electrice de 6 volți și de generatoarele de curent continuu. Tot ei sunt cei care ar putea uita farurile aprinse, caz în care chiar le-ar muri bateria.

În ziua de azi, circuitele inteligente și semnalele acustice previn astfel de situații, iar generatoarele moderne de curent alternativ nu doar că încarcă bateria în timpul mersului în ralanti, ci și produc de până la zece ori mai multă energie ca predecesoarele lor. Cu toate acestea, mulți șoferi, inclusiv cei tineri, tind să creadă că farurile au un efect dezastruos asupra sănătății sistemului electric al autovehiculului.

Comparativ cu cei mai mari consumatori de energie dintr-o mașină, becurile abia merită menționate. Versiunile cu halogen consumă 150 de vați, iar cele xenon și LED aproximativ 100 de vați. Majoritatea șoferilor nu știu cum să găsească adevărații hoți de energie. Aeroterma mănâncă în jur de 800 de vați. Funcția de dezaburire a lunetei tot pe acolo, iar două scaune încălzite ajung cu ușurință la același nivel de consum ca cel al becurilor.

Și totuși, toate acestea nu sunt cu adevărat problema reală. Bateriile mor în principal din trei motive. În primul rând, pot fi vechi și uzate. La fel ca la orice altă piesă auto, există diferențe uriașe de calitate între diversele mărci de baterii auto. Unele își dau duhul după doar două sau trei ierni, altele rezistă șapte ani. Uneori, șoferii fac compromisuri când vine vorba de capacitatea bateriei. Mecanicii întâlnesc destul de frecvent mașini echipate cu cele mai late anvelope admise, combinate cu cea mai mică baterie posibilă.

Un alt motiv pentru deteriorarea bateriilor este adoptarea unui stil de condus nesustenabil. Dacă o mașină merge doar câțiva km într-o dimineață rece de iarnă, generatorul nu va avea șansa să reîncarce complet bateria, ținând cont de energia pe care o consumă la pornire – când se mănâncă cu ușurință 2000 de vați – și de toți ceilalți consumatori de energie porniți, menționați anterior. Acest lucru este valabil mai ales dacă pe traseu sunt multe semafoare, blocaje sau alte obstacole care să forțeze motorul să meargă în ralanti. În aceste cazuri, bacteria își va pierde din energie în fiecare zi, fără să se poată reîncărca.

Dacă autovehiculul îți dă bătăi de cap și când ai o baterie nouă, de calitate, atunci ai putea avea probleme cu regulatorii de încărcare a bateriilor. Dacă te afli în această situație, ar trebui să verifici voltajul de încărcare a bateriei, care nu ar trebui să fie sub pragul de 13.2 volți – cu farurile pornite, desigur. Nu strică niciodată să verifici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2018, by OSRAM GmbH. All rights reserved.