Carlightblog România
OSRAM

FÂNTÂNA TINEREŢII

14.
feb.
2018

Oare imbătrânesc eu? Sau e vorba despre mașina mea? Mulți șoferi și-au pus probabil aceasta întrebare după ce s-au chinuit să distingă puncte îndepărtate de pe drum.

Noi nu suntem in masura sa dam sfaturi medicale, însă dorim să vă oferim câteva informații cu privire la degradarea luminilor. Un bec de far spart îți va atrage, cel mai probabil, atenția imediat (sperăm), pe când pierderea graduală a luminozității, nu. Cu ea te obișnuiești fiindcă se întinde pe o perioadă lungă de timp. Insa la un moment dat iti vei da seama că, mai demult, era mai eficientă. Și atunci începe căutarea problemei. Ochiul liber va identifica un potențial motiv: sticlele afumate, zgâriate sau stricate ale farurilor. Ele împrăștie lumina în toate direcțiile, în loc să o ghideze in mod corect catre zonele importante de pe drum. Nu doar la câțiva metri in fata bării de protecție, ci la 50 de metri și mai departe decat atât. Din păcate, nu există un leac real pentru sticlele de faruri uzate – exceptând înlocuirea lor, ceea ce de obicei presupune, de fapt, înlocuirea întregului far.

Înainte de a alege această variantă costisitoare, merită să verificați și alte cauze posibile ale problemei. Acestea includ căderi de tensiune, când prea multă energie se pierde în cabluri, relee, conectoare și întrerupătoare. Din nefericire, căderile de tensiune tind să crească odată cu trecerea timpului. Comparând tensiunea la alternator sau la bornele bateriei cu tensiunea la dulia becului veți primi răspunsul. Aceasta nu ar trebui să aiba peste 0.5 volți și, în total, sa aiba cel puțin 13.2 volți. Sunt câteva modalități pentru a asigura o tensiune mica, însă aceasta este treaba mecanicului. Înlocuirea unor piese de schimb pe baza unei presupuneri reprezinta o alternativă și mai scumpă.

Soluționarea pierderii intensității luminii este simplă atunci când de vină sunt becurile. Contrar opiniei publice, becurile auto nu sunt ori funcționale ori nefuncționale. Pe parcursul duratei lor de viață, acestea pierd din fluxul luminos. În timp ce becurile cu halogen continuă să producă 70% din lumina initială în ultima treime a duratei lor de viață, pentru cele cu xenon procentul poate fi chiar mai mic de jumătate. Dar si asa inseamna mai mult decât în cazul becurilor cu halogen neuzate. Becurile normale, precum cele de parcare sau de frână, prezintă de asemenea un declin în performanță. Acest fapt se aplică în special celor relativ slabe, precum cele de la plăcuțele de înmatriculare. Uneori, un strat întunecos, aproape opac, se depune în înteriorul bulbului de sticlă, care filtrează până la 90% din lumină. Este evident ce trebuie făcut în cazul becurior de mașină care se uzeaza: să fie înlocuite. Iar acest lucru nu doar atunci când nu mai emit pic de lumină. Unele persoane vor fi uimite de cât de bine vor vedea dintr-odată. Va fi un fel de fântână a tinereții. Nu pentru șofer, ci pentru mașină.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2018, by OSRAM GmbH. All rights reserved.