„Lumina este noul crom” – așa a prezentat recent Süddeutsche Zeitung una dintre tendințele din industria automobilelor, dorind să evidențieze importanța pe care a căpătat-o lumina în domeniul Automotive.
Designul este, în prezent, forța motrice din spatele tehnologiei de iluminat auto. Dacă nu este exagerat, este o veste bună pentru o performanță strălucitoare. În vreme ce, în trecut, iluminatul decorativ atrăgea privirea tuturor, în prezent, luminile de zi cu aspect curbat sau stopurile eleganțe ies în evidență.
Chiar și în publicitate, farurile moderne sunt pe cale să detroneze jantele de dimensiuni mari de exemplu.
Această evoluție este pozitivă pentru iluminatul auto. Producătorii de mașini sunt pregătiți să investească bani în design. LED-urile datorează succesul în industria auto, în special, libertății designului. Aproape întâmplător, dezvoltatorii au reușit să încorporeze tehnologii avansate, cum ar fi farurile matrix elegante. Acestea și alte soluții tehnice se regăsesc, de asemenea, la târguri comerciale și în broșuri, ceea ce nu se întâmpla până de curând.
Sunt câteva motive pentru care dezvoltatorii în domeniul iluminatului încă își arată frustrările la un pahar de vin sau bere. Probabil, cea mai importantă, este faptul că muncă lor nu implică suficient de des chiar lumina.
Calitatea ei, cu alte cuvinte, aspecte precum, gama și omogenitatea, se bucură de un interes scăzut. Dacă este ceva care contează cu adevărat, aceea este culoarea care trebuie să fie cât mai albastră posibil. Nu reprezintă o provocare tehnică pentru ingineri.
Tehnologia cu LED nu limitează temperaturile de culoare. Regulile de licențiere le limitează la aproximativ 6000 Kelvin. Dezvoltatorii sunt deranjați de faptul că sigla elegantă, gravată cu laser pe faruri sau stopuri costă mai mult decât LED-urile – și, că o consecință, nu sunt folosite cele mai puternice.