Carlightblog România
OSRAM

“Patru ochi” – cu o înfățișare proaspătă și luminoasă

23.
mai
2018

Unde vă puteți încă schimba singur lămpile de far?

Înlocuirea lămpilor pentru faza lungă și faza scurtă

În anii ‘70, acestea erau schimbate de vânzătorul prietenos de la benzinărie, însă astăzi preferăm să le schimbăm chiar noi. Cu cât este mai nouă mașina, cu atât se pliază mai puțin pe aptitudinile mecanicilor amatori. Unii dintre voi aleg această variantă (pentru că multe erori auto-cauzate pot fi evitate), sunt alții care ar putea să nu o considere atât de grozavă. Pentru că repari câte puțin pe aici și pe acolo, ai o privire de ansamblu despre cum funcționează micul tău prieten cu patru roți. Recunoaștem multe faruri din față, dar nu atât de mult din spate. În această serie vă vom prezenta câteva exemple, începând cu un design H4 aproape istoric și terminând cu lămpile cu xenon. Astăzi înlocuim farurile cu faza lungă pe un E-Class, cu alte cuvinte lămpile H7.

Sunt nerăbdător să schimb lămpile cu xenon din fabricație, extrem de întunecate, pentru modelul “Avantgarde”, chiar aici, chiar acum. Dar o să vă povestesc toate acestea cu o altă ocazie, mai ales că întotdeauna subliniem că trebuie să stați departe de (majoritatea) lămpilor cu xenon. Astăzi ne uităm la cei patru “ochi” din mijloc, farurile cu fază lungă. În funcție de decupare, acestea sunt echipate cu lămpi H7 la modelul Mercedes-Benz, un compromis între durabilitate și luminozitate. Aceia dintre voi care își schimbă singuri lămpile de far, veți aprecia că acestea sunt mai ușor de accesat: (a) la mașinile puțin mai vechi și (b) de la segmentul mediu în sus. Chiar dacă acest model este echipat cu un sistem de spălare a farurilor (cu xenon), recipientul pentru apă, care blochează accesul, este foarte ușor de îndepărtat, și puteți ajunge de asemenea la farul din stânga.

Ce urmează?

După ce deschid capacul rotund, deconectând cu grijă și eliberând cele două încuietori, novicii în H7 au parte de o surpriză – lampa se află într-un soclu suplimentar și pare mult mai mare decât este în realitate. În acest caz, se poate scoate ușor prin ridicarea cu grijă a clapelor metalice de pe laterale. Ca de obicei, atunci când introduceți noua lampă, este important să nu atingeți corpul de sticlă cu degetele. Eficacitatea luminozității ar scădea în mod dramatic, chiar dacă amprentele grase și unsuroase sunt șterse cu un tricou sau ceva similar.

Dacă totul merge atât de rapid și fără probleme cum a mers pentru noi, merită să aruncați o privire la lămpile de parcare. Din moment ce farul este oricum deschis în spate, le puteți schimba și pe acestea și veți avea liniște pentru mai mult timp.

O verificare rapidă a capacelor ar fi de asemenea o idee bună. Sunt rupte, sigiliile sunt în regulă și totul este destul de curat? Odată cu venirea toamnei nu doriți apă în interiorul sticlei. Acum putem reatașa suportul metalic, reconecta ștecherul astfel încât acesta să stea ferm și drept și să izolăm farul cu capacul său. Acesta este felul, mai mult sau mai puțin, în care să le schimbați pentru alte modele; probabil că trebuie să deconectați sau să mutați mai multe sau mai puține componente pentru a ajunge la capace. Ei bine, înlocuire fericită. Nu sunt minunate luminile proaspete?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

*

 
© 2022, by OSRAM GmbH. All rights reserved.