Fiecare țară are particularitățile ei atunci când vine vorba despre regulile referitoare la mașini. Din fericire, majoritatea lucrurilor sunt, în prezent, guvernate de reglementările internaționale. Așa se întâmplă și în cazul iluminatului auto. Dar câteva eforturi naționale singulare rămân. De cele mai multe ori, acestea aparțin timpurilor vechi, înainte ca reglementările privind licențele să fie armonizate. Acesta pare să fie cazul lămpilor de rezervă, care trebuie să se afle la bord în anumite țări. Acest lucru se aplică pentru Franța și Republica Cehă, de exemplu. Sunt, cel mai probabil, și alte țări în care există aceste legi. Dar nu merită cu adevărat să le căutăm și să le menționăm; soluția mult mai simplă este de a pune lămpi de rezervă în mașină.
O gamă de lămpi pentru luminile obligatorii nu este de ajutor doar pentru evitarea discuțiilor și amenzilor. Chiar dacă crezi că nu poți înlocui o lampă pe cont propriu, vei beneficia de faptul că serviciul de intervenții, un mic service auto sau pur și simplu o persoană îndemânatică pot face lumina să strălucească din nou, dacă au piesa potrivită.
Tipurile rare sunt deosebit de importante
Osram și producătorii de mașini oferă kituri de lumini de rezervă complet echipate. Este deosebit de important ca gama găsită acolo să se potrivească într-adevăr cu tipurile de lămpi montate în mașină. Kitul pe care l-ai luat cu tine de la portbagaj la portbagaj, timp de 25 de ani, probabil că nu va mai funcționa. Chiar dacă ai un kit mai recent, aruncă o privire mai atentă, nu va strica. Astăzi, multe mașini au una sau două funcții de iluminare care sunt echipate cu lămpi foarte neobișnuite greu de găsit în orice gamă. O lampă cu halogen H21W sau chiar sora sa HY21W din indicator sunt de obicei prea mult pentru kitul standard. Din fericire, la fel ca lămpile cu superviziune cu baze din plastic, au o durată lungă de viață. Dar dacă se ard, căutarea unui înlocuitor, în special în zonele rurale din străinătate, poate fi enervantă. Cu un H8 stricat în luminile de ceață puteți trăi. Dar nu în cazul în care aceeași lampă este menită să utilizeze inelele luminoase ale lămpilor de poziție și o avarie declanșează apoi mesaje de eroare constante. Deci merită inspectat conținutul kitului de lămpi de rezervă puțin mai îndeaproape și completarea acestuia cu orice tip lipsă. Dacă este instalată o lampă cu două filamente în luminile de frână și spate, tipul corect este important. Acestea vin în variante de 21 și 4 wați, iar altele în 21 și 5. Nu sunt compatibile, iar versiunea greșită este inutilizabilă în caz de avarie. Informații despre tipurile corecte pot fi găsite în instrucțiunile de utilizare sau în instrumentul Lamp Finder de la Osram.
Legea este lege?
Așadar, lămpile de rezervă sunt utile. Avocații trebuie să decidă dacă trebuie să le aveți atunci cand călătoriți în alte țări. Unii spun că astfel de reglementări se aplică numai vehiculelor autohtone. Așa au decis belgienii referitor la stingătoarele de incendiu, de exemplu, pe care străinii nu trebuie să le transporte în mașinile lor. Pe de altă parte, sunt cunoscute discuțiile din Polonia, unde există o regulă similară. Sau în Spania, unde sunt comune două triunghiuri de avertizare.
Desigur, nimeni nu dorește să-și strice vacanța cu discuții inutile cu purtătorii de uniforme. Lămpile de rezervă nu sunt o garanție pentru relaxare, dar pot contribui la ea, probabil, în anumite situații.