Carlightblog România
OSRAM

Nu se poate: Bătăile de cap inutile îngreunează schimbarea lămpilor

20.
dec.
2019

Nu există nicio îndoială: o lampă auto se va arde. Și este posibil să nu știți cu ce tip de lampă să o înlocuiți. În astfel de cazuri, șoferul inteligent va consulta cartea mașinii și va găsi doar tipul soclului, nu denumirea lampii. Dar cine știe ce înseamnă PX26d? Această denumire este utilizată pentru soclul lămpii de far H7, utilizată la scară largă. În alte cazuri, denumirea soclului poate fi chiar ambiguă. W2.111 x 9.5d oferă informații atât despre lampa din sticlă transparentă W5W, cât și despre sora sa galbenă, WY5W, care este frecvent utilizată în luminile de semnalizare. W3W, care se regaseste frecvent în tabloul de bord, folosește de asemenea acest soclu.

Oricine găsește astfel de denumiri criptice în manualul proprietarului, trebuie să consulte aplicația online Lamp Finder, de la OSRAM. Aceasta include atât denumirile uzuale ale tipului de lampă, dar și informații despre posibile upgrade-uri.

De ce aceste informații nu sunt incluse pe farul în sine?

O soluție simplă și prietenoasă pentru clienți ar fi includerea informațiilor despre tipul lămpii pe carcasa farului. O astfel de soluție există. Din păcate, este folosită pe puține mașini. O să observați iar și iar o denumire de genul „5W”, care ce se referă la lumina de poziție, de exemplu. Din păcate, sunt mai multe tipuri de lămpi care folosesc acest indicator. Dar nu e obligatoriu să găsiți doar aceste informații inutile.

Cine are un astfel de deget elastic?

De mai bine de 10 ani, farurile și corpurile de iluminat trebuie proiectate într-un mod care să permită consumatorilor finali să schimbe singuri lămpile. Dar reglementările nu descriu exact cât de ușor ar trebui să fie acest lucru. Pentru unele mașini, este nevoie de mișcări acrobatice și degete precum cauciucul pentru a termina treaba. Evident, nu există prea mult spațiu în compartimentul motorului sau în poziția de instalare a farurilor din spate. Dar, ocazional, o soluție mai bună este chiar în fața ochilor tăi. Una dintre ele ar fi suporturile de lămpi detașabile.

Câțiva centimetrii de cablu în plus, vă rog

Cea mai bună soluție sunt farurile care pot fi îndepărtate complet cu doar câteva mișcări simple ale mâinii. Schimbarea lămpii este mult mai ușoară odată ce componenta a fost scoasă cu totul. Dar designerii au adăugat câteva frustrări proprii la aceste soluții. O astfel de problemă este: cablarea farului este atât de scurtă încât din nou ai nevoie de degete foarte agile pentru a deconecta mufa. Acesta este și cazul suporturilor de lămpi detașabile pentru farurile din spate. Doi centimetri în plus de cablu ar simplifica foarte mult sarcina.

În alte cazuri, mufa pare lipită, iar faptul că nu poate fi detașată nu are nici o legătură cu inabilitatea apăsării piedicii.  Aceasta din urmă se întâmplă uneori, iar producătorii de automobile nu sunt de vină pentru ea.

De ce nu se potrivește?

Sora mai mică a suportului de lămpi detașabil este piesa detașabilă cu un cuplaj baioneta. De asemenea o soluție bună. Dar sarcina reinstalării ei este adeseori inutil de dificilă. Singura poziție posibilă în care funcționează este frecvent nemarcată. Un mic punct roșu sau un alt marcaj pe corpul de iluminat și piesă ar rezolva problema – dacă vrei să mulțumești șoferii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

 
© 2020, by OSRAM GmbH. All rights reserved.